Thursday, July 10, 2008

Persoalan.

Babi. Haram kan?



Yup.

Haram untuk di sentuh, di pegang apa lagi di makan dagingnya.



Kari. Tak haram kan?



Memang~lah. Kan sedap. Ada sesiapa ker yang bagitau kari tu haram?

Dahi aku secara automatik mengerut kepada dua garisan halus.



Ada.

Daging babi masak kari.



Babi kau.



..............................................................................................................................


Tetapi.


Anak haram tidak haram di sentuh, di pegang dan di belai. Malah boleh dikahwini.


Mereka bukan najis.


Jangan kau salahkan kepala yang keluar dari situ. Salahkan kepala yang masuk ke dalam tu. Okay.









Dunia.

14 comments:

ijan said...

kpala sape yg msk ke dlm situ...

meh bior aku bg penampor sedas...

keh keh keh...

182 said...

sultan:
ko ni dah gian nak menampor ke aper..asyik nak menampor jer hehe..

Ojie said...

tumpang komen..
aku ada kwn yg makan babi..
sebangsa dan seagama dgn aku..
tanpa bersalah dan rasa bangga..
apa aku nk buat dgn kawan mcm nih?
hati kering sudaa..
sgt sedih..

182 said...

aku pun ada gak..
mkn babi, pegang anjing selambe jerk..
aku rasa kene bwk g jumpa harun din la bagi terang ati skit hehe..

Ojie said...

eh sama la..
kawan aku tuh pn pegang anjing selamba bagai..
tu la kena bg minum air harun din kot..
suh hati tu lembab sket..
hehe..

Ojie said...

ermm lupa pulak..
aku link ko ek :-)

182 said...

ojie:
entah2 kawan ko ngan kawan aku tu orang yang sama kot..

link?
ehehe rasa segan la plak tapi sila lah link nnti aku link ko balik..

Ojie said...

ko segan ke?
kalo ko xbg, aku delete blk link ko kt blog aku tuh..
heheh..

err kan entah2 org yg sama kot..
huhuhu..

182 said...

ojie:
kalau dah link mana boleh delete, tuhan marah eheh..

aku harap orang yang sama la kan supaya xder 2 orang yang berperangai camtu..

Ojie said...

jadinya aku kena kekalkan la link ko itu ek..
hahaha..
kalo nk ikutkan, ramai sbnrnya yg mcm kawan kita tuh cumanya kita xtau dan xkenal je..

♥~ir@~♥ said...

salam,,aku nak tumpang gelak baca entry ko nih,,hahahaha,,,

182 said...

ira:
salam, sila la gelak jangan malu-malu hehe..

Unknown said...

asal kaitan ngan babi mmg haram lah..

anak haram? hmm...jgn salahkan derang, derang tak tau pape...

bak kata my boss, jangan adili sape2, sape kita nak bilai org, inikan pulak nak hakimi orang..derang pun makhluk allah gak...

*aku insaf

182 said...

dayu:
yup, that's my point actually..
babi tetap haram walau camner keadaan pun & jangan salahkan orang yang tak tahu apa-apa..

*aku pun insaf gak ni..