Sunday, September 7, 2008

Bertahan

Dalam hidup aku, jarang sekali aku dapat apa yang aku mahu.
Dan selalunya aku lepaskan apa yang aku suka. Sangat selalu.
Hidup sangat susah, kan?
Atau mungkin aku tak pernah syukur pada apa yang aku ada.
Apa yang aku ada?

.................................

Mengikut kalendar Hijrah, hari ini 8 Ramadhan adalah hari lahir aku.
Yang ke tujuh belas.
Satu perkara yang menarik, setakat ini puasa aku masih lagi terpelihara.
Satu pencapaian hebat, pada aku.
Tapi tak tau la kan lepas ni aku kantoi sampai raya. Eheh.

Dan sekarang aku ingin berdoa.
"Tuhan, izinkan aku pergi..





.. ke jamban". Tadi aku berbuka secara melampau. Damn.

10 comments:

ijan said...

smlm aku dengo org ckp2 kat kdai kopi, maya karin ajak ko kawen pun ko reject. betol2 ko lepaskan...

♥~ir@~♥ said...

ko datang bulan ker puasa ko leh kantoi,,hehehe

biskutrajin said...

hah?
yg ke 17? bior betik ...hehehhe

Ojie said...

ade mslh ke nih bro? umo 17? huhu hihi hehe hoho..

alif-mikail said...

nak gi jamban pun buat entry?.. dem..tertipu juo..

182 said...

sultan:
jangan cakap maya karin, semua personaliti tv3 aku reject semata-mata tunggu mak ko beranakkan anak pempuan hehe..

ira:
aku uzur syarie la..

biskutrajin:
betul la, mengikut kalendar hijrah aku baru 17 tahun..muda kan?

ojie:
lagi satu yang jeles dengan keremajaan aku heh..

alif:
ada makna tersirat la beb..ko tak perasan ker?

S.YanaZ said...

Banyak tak melaburrr...?
*cerah masa depan*

182 said...

s.yanaz:
sikit jer,
tak balik modal..

Denanz ... said...

semoga bertahan hingga ke akhir ramadan.

182 said...

aku pun harap macam tu..
terima kasih..