Sunday, August 3, 2008

Bunuh Diri

Kepala aku macam nak pecah bila member aku cakap dia nak tengok Tom Tom Bak.
Rasa macam satu perbuatan yang mengarut bila menonton rancangan kanak-kanak bila mana tiada seorang pun kanak-kanak bawah umur dalam rumah aku ni.

Entah pape.

Tapi setelah menonton, timbul rasa seronok bila melihat kerenah kanak-kanak ini di perbodohkan dengan menjawab soalan, berlakon, menyanyi dan menari.
Rancangan kanak-kanak dengan pengacara orang tua.
Hrmm, kombinasi terbaik.

Aku ada perasaan yang 'semacam' sama seperti melihat montaj TV3 dimana budak kecil terkinja-kinja meniru aksi remaja hilang akal menari sambil si ibu tersenyum bongok melihat telatah anaknya.



Hiburan, kata mereka.

12 comments:

Ojie said...

selamat menonton..
teruskan menonton..
sokonglah industri tempatan :-)

♥~ir@~♥ said...

aku pun suka tgk tom tom bak tuh,,hehehe,,

alif-mikail said...

den pun.. syyyyyyy..

ijan said...

woi... ko x nk lyn gerak geri gasing skali ke...

aku dengo mat kacau dah lepas dr kurungan. hahaha...

Ojie said...

sebagai tambahan..
"Bunuh Diri" itu sgt kejam bunyi nya..
hehehe..

182 said...

to all:
ceh, korang xpaham maksud aku rupenya..

Ojie said...

adakah engkau memaksudkan bhw kita sakan menggelakkan kebodohan diri kita sendiri?

ijan said...

owh... mak bapak skrg berlumba-lumba utk jd kn anak diorg popular...

kena x tembakan aku ni...

182 said...

maksud aku bebudak sekarang telah di didik dengan cara salah, kecik2 lg dah di suap ngan hiburan yang tak sepatutnya..
budak kecik ni lak mana la tau apa yg betul mana salah, diorang terima aje apa yg di beri..
kita yg dah dewasa ni lain, boleh berpikir tapi bebudak tu?

apa yg aku ckp mungkin salah..

Ojie said...

betul apa ko ckp..
zaman skrg budak2 tlh didedahkan dgn perkara dan benda yg tak sepatutnya..
mungkin terlalu awl utk otak mereka menerima segala macam jenis hiburan ini yg kadangkala sedikit sebanyak akan mengganggu perkembangan otak mereka..
bila sudah terganggu, maca2 perkara akn jadi..
*kenapa aku sgt skema hari ni?*

biskutrajin said...

jgn bunuh dri..huhu...btw, slamt knl

182 said...

biskutrajin:
eheh aku gurau jer tu..
salam kenal gak : )